-emlékszel- mondtam- amikor a műsoros buli után autóstoppal vittél haza a koleszba?
-emlékszem.
-emlékszel még, hogy megkédezted akkor, hol élnék a legszívesebben, vidéken vagy városban?
-és te azt felelted erre...
-és én azt feleltem erre, hogy a legszívesebben mindkét helyen: vidéken is, városon is.
Buddy bólintott.
-Mire te- folytattam hirtelen felerősödő hangon- mire, te nevetni kezdtél, és azt mondtad, minden alapom megvan rá, hogy szépen fejlett neurotikus legyen belőlem, és hogy a kérdésed egy kédrőíven szerepelt, amit a múlt héten kaptál a pszichológia-előadáson.
Buddy arcáról etűnt a mosoly.
-Hát igazad van. Neurotikus vagyok. Soha nem tudnék se vidéken élni, se városon. 
-Élhetsz a kettő között is valahol- sietett segítségemre Buddy.-És akkor egyszer bemész a városba, másszor le vidékre, váltogatva.
-és mi ebben annyira neurotikus?
Buddy nem felelt.
-na?-erősködtem, de közben azt gondoltam: -Az ilyen embereket vagy micsodákat nem szabad felheccelni, csak árthat nekik, még rosszabbul lesznek tőle.
-semmi-mondta Buddy halkan, élettelenül.
-neurotikus, mondhatom!- nevettem megvetően. - ha az neurotikus dolog, hogy az ember egyszerre két egymást kizáró valamit akar tenni, hát akkor én olyan neurotikus vagyok, mint a fene. És az is leszek, 
mert egész életemben mindig két egymást kizáró dolog között akarok ide-oda röpködni.
 

 


Szokásos, nem igen tudok mit írni róla helyzetben vagyok. Nem azért nem tudok sosem írni az ajánlott könyvről, mert nem tudom kifejezni magam, csak egyszerűen vannak könyvek amik annyira jók, hogy nem lehet. Boncolgathatnám itt, hogy miről szól, meg azt is, hogy bennem mit hozott létre, de minek? Pont egy olyan időszakomban olvastam, amikor hasonló jövőt láttam magam előtt, így aztán sokáig a hatása alatt voltam. Többet nem tudok. 

A bejegyzés trackback címe:

https://kolibrilina.blog.hu/api/trackback/id/tr77842874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása