Először a filmet láttam, a könyvvel később találkoztam. Egy osztálytábor után néztük meg Virággal. Borzalmas hangulatban voltam, nyári szünet kezdete (nem zavarna ha most kezdődne...), tudtam, hogy hónapokig nem látom Danit. Az még az a korszak volt. Ezt mondjuk bánhatom.:P Virág elhívott hozzájuk, hogy van egy jó filmje, a Csokoládé. Megnéztük és tetszett. Szeretem ezt a filmet. Hangulatos, jó a zene, a csokik! és persze Johnny Depp is dob rajta. Nyugiban, egy hűvös délutánon kifejezetten tökéletes film. Időbe tellt eljutni a könyvig. Hosszú időt pihent az internetes könyvespolcomon, a megvételhez sosem jutottam el. Annyira nem izgatott. Később többször szemeztem vele a könyvtárban. Még mindig nem érdekelt kellőképpen. Szecsa is biratkozott a könyvtáramba, kivette, elolvasta, élvezte. Talán ez adta meg végülis azt a löketet amivel eljutottam oda, hogy leemeltem a polcról és kivettem. Aztán kellett egy hónap míg rászántam magam, hogy kinyissam. Akkor is a vonatúton. De aztán magávalragadott. A hosszú vonatút és filmnélküli este kiolvastam. Sokkal mélyebb, mint a film, eseménydúsabb és egészében elmondható erről a könyvről is, hogy a film nem adja vissza. Megidézi, de csak halvány szelleme. A könyv... Édes, meleg, varázslatos. Tanít a szabadságról, az emberekről, élet(ek)ről. Kicsit más a cselekmény, mint a filmben, ami engem zavart, amikor becsuktam, de végülis, itt nincs olnya kérdés, hogy tyúk vagy a tojás, mert a könyv volt előbb, hogy nálam fordítva jöttek apróság. Joanne Harris könyveit egyébként nagyon szeretem, hangulatosak mind. Az Ötnegyed narancs, Szederbor (egyik kedvenc könyvem)... Csak példák. Most a novelláit olvasom, és vannak nagyon jók. Ahhoz, hogy valaki élvezze a könyveit el kell tudni mélyedni bennük. Hagyni kell, hogy magába szívjon. Szeretni kell a hosszas leírásokat, tájról, ételekről, stb. Utáltam a tájleírásokat. Régen. Ezt megváltoztatták a provance-os, Toscana-s könyvek amiket különböző szerzőktől olvastam, bár nem sokban térnek el egymástól, még akkor sem, ha az egyik francia a másik pedig olasz. A Csokoládé 10/10 pontos. Kíváncsi lettem a 2. részre is...

A bejegyzés trackback címe:

https://kolibrilina.blog.hu/api/trackback/id/tr551321105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása