kolibrilina 2010.07.05. 13:01

Eclipse

Some say the world will end in fire,
Some say in ice.
From what I've tasted of desire
I hold with those who favor fire.
But if it had to perish twice,
I think I know enough of hate
To say that for destruction ice
Is also great
And would suffice
(Robert Frost- Fire and ice) 

Teljes Twilight saga maratont tartottunk, így könnyű volt viszonyítani. Az Eclipse jobb, mint az első kettő, pedig a Twilightot imádtam. 
Kis kitérő. A Twilightban a hangulat és zene fogott meg nagyon. Elsősorban. A történet a könyvhöz képest összecsapott és bár az Edward- Bella szerelemre kéne kiélezve legyen, számomra továbbra is rejtély a film alapján nézve, hogyan is szerettek ők úgy egymásba. A New moon aztán elvette a hangulatot és zenét, helyette hűebb lett a könyvhöz, de én túlpénzeltnek éreztem. Második nézésre most, nem volt olyan rossz, mint amire emlékeztem, de azért... 
Viszont. Az Eclipse visszaadta azt a számomra két oly fontos dolgot. A könyvhöz is többé kevésbé hű volt, van 1-2 változtatás amit nem értek, de központi szerepük nincs. A könyvek közül is ez a kedvencem, a Breaking dawn sok részlete egyszerűen már túl sok. (A Twilightban túl sok az "Edward tökéletes", a New moon félig unalmas, ráadásul utálom Jacobot, ebben viszont egyensúlyban vannak a dolgok.) Mind látványban, mind szövegben, poénokban és zenében is ez az eddigi legjobb. A színészek ismét fejlődtek, számomra minden 'átjött', aki pedig azt mondja, hogy nem, az nem olvasta a könyveket. Ami nem azért kell, mert akkor minden világos. De Bella pontosan ekkora nyomorék. Edward meg vagy szenved, vagy mosolyog. Amit lehet, kihoznak a karakterekből. Victoria más lett ugyan, de nekem megfelelt az új. (Most nem keresek nevet.) A szerelmét megbosszulni készülő nő szerepére szerintem ő jobb is volt, mint az előző lett volna. 
Aki eddig nem szerette, ezután sem fogja. Én csak a kritikákat nem értem. Mert például, mi a baj azzal, hogy szüzies a story és azt közvetíti, amit. Persze, ha a gyerek elhiszi, hogy ha nem is vámpír képében, de kívül belül tökéletes pasit talál, akkor hülye. De az tény, hogy a 13-14 éves lánykák gondolkodás nélkül veszítik el a szüzességüket és ez egyáltalán nem normális. Nem akarok belemenni részletesen a véleményembe, mert túl hosszú lenne ide, de szerintem nem árt, ha legalább 1-2 film, híres ember, akárki vállalja, hogy valami mást közvetít a sok kora felnőtt gyereknek. Akik huszon, harmincon éves fejjel arról írnak, mennyire nevetséges ez, biztosan annak fogják azt is tartani, ha a 13 éves gyerekük óvszert kér... Ha van esze. (Valamikor régen azt is kifejtettem, mi az én bajom a katolikus egyházzal többek között, szóval nem, nem vagyok prűd katolikus szellemben nevelt, már megkeseredett 17 éves aki arra vár, hogy férjhez menjen. De mindennek meg van az ideje.)
Tudnék megint minden kritikára reagálni, de valójában az is hülyeség, hogy olvasom őket. Bosszantani már nem bosszantanak, csak nem egészen értem. Arra még muszáj, hogy lerombolja az igazi vámpírkultuszt. Akinek igazi vámpírok kellenek, az ne ezt nézze. És akkor nem sérül a lelke... Kamaszoknak lett leginkább szánva, illetve az írónőhöz hasonlóan életunt nőknek akiknek szükségük van az ilyen álomvilágokra. Így ha pasik nézik, és főleg idősebbek, ne kezdjenek fújolni, mert nem is nekik szól. Egyszerűen fölösleges. 
Azzal szerintem sokan tisztában vannak akik szeretik, végül is mindegy, hogy a könyveket vagy a filmeket, vagy mindkettőt, hogy mi az értéke. Nem sok. De a feladatának eleget tesz, eltereli a figyelmet, kikapcsol. A bestsellerek erről szólnak. Nem kell klasszikus szépirodalmi alkotásokkal egy lapra venni, vagy a rajongók hisztériájának ellenpontjaként azon hisztériázni, hogy mekkora szar. 
Egyébként szeretek kritikákat olvasni. Olyan is van, hogy nem tetszett a film a szerzőnek, de képes objektíven írni és nem sértőn.
A film maga végül 8/10

Szólj hozzá!

Címkék: film

A bejegyzés trackback címe:

https://kolibrilina.blog.hu/api/trackback/id/tr382130748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása